NMBS: benoeming algemeen directeur marketing & sales - 28 maart 2014

picto press

De Raad van Bestuur van NMBS heeft op vrijdag 28 maart 2014, op voorstel van CEO Jo Cornu, Bart De Groote benoemd tot algemeen directeur Marketing & Sales, met ingang vanaf 1 juni 2014.

De Groote, 44, zal het departement Marketing & Sales leiden, een nieuw departement dat belast is met de omzet, de ontwikkeling en promotie van alle treindiensten, de ontwikkeling van nieuwe tariefplannen en diensten alsook de commerciële publiciteit.

Bart De Groote is licentiaat (Master) toegepaste economische wetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Hij behaalde tevens een MBA aan de Universiteit van Chicago.

Bart De Groote was eerder onder andere werkzaam bij telecomoperator Mobistar, waar hij opklom tot Chief Consumer Marketing Officer en lid van het directiecomité. De benoeming van De Groote is het resultaat van een oproep tot kandidaatstelling die zowel intern als extern gepubliceerd werd. Het gaat om een mandaat voor een periode van zes jaar.

Eerder dit jaar keurde Raad van Bestuur het nieuwe organigram van het directiecomité goed. Dit organigram voorziet in vijf directies: Stations, Finance, Transport, Technics en Marketing & Sales die samen met de CEO het directiecomité van NMBS vormen.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.