De Raad van Bestuur van NMBS heeft op vrijdag 28 maart 2014, op voorstel
van CEO Jo Cornu, Bart De Groote benoemd tot algemeen directeur Marketing
& Sales, met ingang vanaf 1 juni 2014.
De Groote, 44, zal het departement Marketing & Sales leiden, een nieuw
departement dat belast is met de omzet, de ontwikkeling en promotie van alle
treindiensten, de ontwikkeling van nieuwe tariefplannen en diensten alsook de
commerciële publiciteit.
Bart De Groote is licentiaat (Master) toegepaste economische wetenschappen aan
de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Hij behaalde tevens een MBA aan de
Universiteit van Chicago.
Bart De Groote was eerder onder andere werkzaam bij telecomoperator Mobistar,
waar hij opklom tot Chief Consumer Marketing Officer en lid van het directiecomité.
De benoeming van De Groote is het resultaat van een oproep tot kandidaatstelling
die zowel intern als extern gepubliceerd werd. Het gaat om een mandaat voor een
periode van zes jaar.
Eerder dit jaar keurde Raad van Bestuur het nieuwe organigram van het
directiecomité goed. Dit organigram voorziet in vijf directies: Stations, Finance,
Transport, Technics en Marketing & Sales die samen met de CEO het directiecomité
van NMBS vormen.