• Tevredenheidsenquête 2014

    Het cijfer

    Tevredenheidsenquête 2014

    Volgens een onafhankelijke studie bedroeg in 2014 de algemene tevredenheid van onze klanten 6,69 op 10. Dat is alvast een significante verbetering t.a.v 2013 (6,28 op 10). In dit artikel gaan we dieper in op verschillende resultaten van de enquête voor het jaar 2014.
  • Flexibel werken in het station in Brussel-Luxemburg

    In de kijker

    Flexibel werken in het station in Brussel-Luxemburg

    Vrijdag 22 mei opende in het station van Brussel-Luxemburg een nieuw Regus Express/NMBS-center. Het is het eerste (maar zeker niet het laatste) flexibele kantoor in een treinstation in Brussel.
  • Bloggers "Spoorloos"

    NMBS.tv

    Bloggers “Spoorloos” bezoeken NMBS


    Tijdens een bezoek aan NMBS draaiden de bloggers mee met het “Ticket Control Team”, kregen een buitengewone rondleiding in Antwerpen-Centraal en gingen even in opleiding voor treinbestuurder.

  • Kauwgom in de vuilbak!

    Kauwgom in de vuilbak

    Met die duidelijke en eenvoudige slogan wil NMBS haar klanten en bezoekers aan het station aansporen om kauwgom altijd in de vuilbak te gooien.
Alle

In de kijker

NMBS logo Algemene vergadering van 29 mei 2015

11/05/2015 - Hieronder vindt u alle documenten terug die worden ter beschikking gesteld van de aandeelhouders van NMBS in het kader van de algemene vergadering op 29 mei 2015.
Meer info

De zaalwachter: toegangscontrole avant la lettre De zaalwachter: toegangscontrole avant la lettre

06/05/2015 - Binnenkort komen er toegangspoortjes in het station Brussel-Nationaal- Luchthaven. Iets nieuws, denk je ongetwijfeld? Niets is minder waar. Tot in 1982 was er in elk station een zaalwachter die je ticket controleerde voor je de trein kon nemen.
Meer info

Transsiberian Mythische treinen: de Trans Siberië Express

28/04/2015 - De Trans-Siberische spoorlijn die Moskou met Vladivostok verbindt, is met zijn 9288 km de langste spoorlijn ter wereld. Om deze mythische spoorlijn – die al door menig avonturier en poëet bezongen werd – van begin- tot eindpunt af te reizen, heb je een ganse week nodig. Klaar voor een onvergetelijke reis?
Meer info

reizigersstromen Aantal in- en uitstappende reizigers in 2014

23/04/2015 - Elk jaar in oktober voert de NMBS reizigerstellingen uit in verschillende stations. Die tellingen geven een betere kennis van de reizigersstromen en zijn onontbeerlijk bij het opstellen en uitwerken van de treindienst. In dit artikel vindt u de cijfers van 2014 voor alle NMBS-stations en wat uitleg over de gebruikte methode.
Meer info

Onze activiteiten

Transport

Transport
Organisatie van het reizigersvervoer (nationaal)
Transport

Stations

Stations
Onderhoud en modernisering van de stations
Stations

Technics

Technics
Beheer werkplaatsen en onderhoud materieel
Technics

Finance

Finance
Beheer en controle van de exploitatiebudgetten en de uitgaven
Finance

Marketing & Sales

Marketing & Sales
Marketing, verkoop en communicatie met de klant
Marketing & Sales

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.