NMBS: lancering nieuwe website - 12 september 2012

picto press Op maandag 10 september 2012 startte NMBS met haar nieuwe website die veel praktischer en beter gestructureerd is.

Al 176.000 bezoekers de afgelopen 48 uur

Deze nieuwe website van NMBS is aangepast aan de evolutie van het internetgebruik. Om de beste onlineservice aan haar klanten aan te bieden, heeft NMBS de nieuwe versie ontwikkeld. De systematische structuur ervan verbetert het gebruiksgemak. Deze versie:

• stelt mobiliteitsoplossingen voor met duidelijke informatie in real time;
  • laat toe de tarieven gemakkelijk te vergelijken en toont tevens het tarief dat het meest overeenkomt met het profiel van de klant;
  • laat vrijetijdsbestemmingen beter uit de verf komen;
  • laat daarenboven een snellere opvolging van klachten toe.

De site werd ontworpen in samenwerking met experts en een representatieve groep klanten. Ze is ontwikkeld om te functioneren op de volgende 3 veelgebruikte browsers: Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox.

Betere structuur

De nieuwe site heeft een verbeterde structuur. Via de contactpagina wordt de klant op doeltreffende wijze geleid naar de informatie die hij zoekt, en dit dankzij de verschillende velden die de klant dient in te vullen. Daarbovenop vergemakkelijken de veelvuldige links tussen de pagina’s de zoektocht naar informatie.

Overgangsperiode

Om een vlotte overgang naar de nieuwe site te verzekeren, bleven de site en de Beta-versie enkele maanden naast elkaar bestaan. Tijdens deze periode was de nieuwe versie toegankelijk via een link op de onthaalpagina. Deze overgangsperiode bood eveneens de mogelijkheid om indien nodig aanpassingen te doen.

NMBS blijft de site opvolgen om eventuele verbeteringen nog door te voeren.