Eindejaarsperiode: aangepaste treindienst en voordelig tarief ‘Christmas Deal’ - 17 december 2013

NMBS logo

Tijdens de kerstvakantie past NMBS haar aanbod licht aan om beter in te kunnen spelen op de specifieke wensen en gewoontes van haar klanten. Er zijn enkele wijzigingen voorzien aan de treindienst én met de voordelige tariefformule ‘Christmas Deal’ kunnen reizigers vlot hun eindejaarsinkopen doen.

Treindienst

Naar jaarlijkse gewoonte past NMBS tijdens de kerstvakantie (23 december 2013 tot en met 3 januari 2014) haar treindienst aan. Zo wordt rekening gehouden met het beperktere woonschoolverkeer en woon-werkverkeer. Enkele treinen rijden bijgevolg niet. Ook zijn er naast deze vakantiedienstregeling nog enkele specifieke wijzigingen:

• Op dinsdag 24 december 2013 en dinsdag 31 december 2013 zullen een aantal bijkomende treinen niet rijden.
  • Op Kerstmis en Nieuwjaar geldt de zondagsdienstregeling.
  • Tijdens de weekends van 28 & 29 december 2013 en 4 & 5 januari 2014 geldt de normale zaterdag- en zondagdienstregeling.

Openingsuren loketten

Tijdens de kerstvakantie blijven de loketten volgens de normale openingsuren toegankelijk. Zo wordt een optimale dienstverlening verzekerd. Tijdens de feestperiode gelden volgende beperkingen:

• Dinsdagavond 24 december 2013 en dinsdagavond 31 december sluiten de loketten om 18.00u. In de grootste stations behouden ze de gebruikelijke openingsuren.
  • Woensdag 25 december 2013 en woensdag 1 januari 2014 openen de loketten iets later, om 7.00u.
  • Op donderdag 26 december 2013 en vrijdag 27 december 2013 gelden de openingsuren zoals op zaterdag.

Voor de aankoop van vervoersbewijzen zullen de automaten toegankelijk blijven buiten de openingsuren van de loketten.

Voordelig tarief ‘Christmas Deal’

NMBS biedt tijdens de weekends van december én alle dagen van de kerstvakantie (tot en met vrijdag 3 januari 2014) de ‘Christmas Deal’ aan. Een speciaal tarief zodat klanten in alle rust en zonder parkeerproblemen of fileleed hun eindejaarsinkopen kunnen doen.

Voor 10 euro heeft de reiziger een heen- en terugbiljet in 2de klas. Wie in 1ste klas wil reizen, betaalt 15 euro voor een heen- en terugbiljet.

Voor meer informatie over de eindejaarsdienstregeling en de openingsuren van de loketten: zie www.nmbs.be, de affiches in de stations of het loketpersoneel.