Zomer bij NMBS: toeristisch aanbod vanaf 23 juni - 18 juni 2012

press Met de zomer in het vooruitzicht past NMBS haar aanbod vanaf 23 juni tot en met
26 augustus 2012 aan. Zo worden extra treinen ingelegd naar de populaire
bestemmingen bovenop het al bestaande basisaanbod met IC-, IR- en L-treinen.

Tijdens de zomermaanden spitst NMBS haar aanbod toe op de duizenden bijkomende reizigers die voor hun vrijetijdsverplaatsingen voor de trein kiezen. Zo worden vanaf 23 juni 2012 tot en met 26 augustus 2012 opnieuw toeristische treinen (ICT-treinen) ingelegd naar de populaire bestemmingen.

Toeristisch aanbod

De kuststations Oostende, Knokke, Blankenberge, De Panne en Zeebrugge-Strand krijgen hiermee een versterkt treinaanbod. Zo worden wekelijks maar liefst 429 bijkomende treinen ingezet om de reizigers naar hun bestemming te brengen.

Voor andere toeristische trekpleisters zoals de Ardennen of Walibi zijn 121 ICT-treinen voorzien naar Bièrges-Walibi (Ottignies of Waver), Houyet en Jemelle.

Bovendien kunnen bij voorspeld mooi weer bovenop het geplande ICT-aanbod nog extra treinen worden ingelegd.

De aanpassingen aan de treindienst tijdens de zomermaanden gebeuren al sinds enkele jaren en zijn telkens gebaseerd op de reizigersvraag en de ervaring op het terrein. Zo worden er meer treinen ingezet richting de populaire toeristische bestemmingen en rijden er enkele piekuurtreinen niet (met uitzondering van deze naar Brussel), gezien het aantal pendelaars tijdens deze periode minder talrijk is.

Voor meer informatie over dit toeristische zomeraanbod kunnen reizigers terecht op www.nmbs.be of bij het personeel in de stations.

Reisformule voor deze zomer: Summer Deal!

NMBS voorziet tijdens de zomermaanden ook een speciaal tarief om reizigers voordelig naar hun bestemming te brengen: Summer Deal. Tijdens de weekdagen van juli en augustus kunnen klanten voor slechts 7,50 euro per traject reizen in 2de klas. Het ticket is geldig tussen 2 Belgische stations of onbewaakte stopplaatsen en heeft geen uurbeperking. Het is verkrijgbaar voor een enkele rit, maar ook voor een heen- en terugreis (15 euro).