NMBS veroordeelt sterk recente gevallen van agressie ten opzichte van personeel - 18 maart 2012

picto press Zondagochtend werden drie treinbegeleiders van NMBS tijdens hun dienst het slachtoffer van fysieke agressie. Het ging telkens om drie aparte gevallen van agressie in drie verschillende treinen. NMBS betreurt opnieuw deze gevallen van agressie tegen haar medewerkers en veroordeelt deze met klem.

De gevallen van agressie vonden plaats in de regio rond Antwerpen. Dankzij een goede samenwerking met de ordediensten werden de 3 daders opgepakt.

Ten einde de impact van dit maatschappelijk fenomeen te beperken, heeft NMBS opnieuw haar masterplan versterkt:

• Herorganisatie van de controlediensten om op die manier een betere strijd tegen fraude en commerciële betwistingen te verzekeren;
  • Versterkte controles aan boord van de treinen;
  • Opleiding van de treinbegeleiders om agressief gedrag beter te kunnen beheersen

Gedelegeerd bestuurder Marc Descheemaecker reageert: "Deze daden van agressie ten opzichte van de treinbegeleiders van NMBS wens ik met klem te veroordelen. Bij de bevraging naar de mening van onze klanten zien we dat het werk van de treinbegeleiders sterk wordt gewaardeerd. Ik wil dan ook mijn steun betuigen aan de drie treinbegeleiders die slachtoffer zijn geworden van deze daden van agressie."