Centraal, Brugge, Leuven, Sint-Niklaas, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid en Brussel- Luxemburg. Zo krijgt men toegang tot in totaal acht Regus Express/NMBS-centers naast de 13 bestaande Regus business centers in België.
Het station van Luik-Guillemins telt dagelijks zo’n 17.000 opstappende reizigers.
“De opening van de flexibele werkplek in het station van Luik-Guillemins betekent een eerste mijlpaal in het aanbieden van bijkomende diensten aan onze klanten. De trein laat je al toe te werken terwijl je je verplaatst. Vandaag, met een dergelijke dienst, kan men ook de wachttijd nuttig gebruiken, of bijkomende verplaatsingen vermijden door vergaderingen in het station te houden. Andere stations krijgen een gelijkaardige uitbreiding van het aanbod tijdens de volgende maanden,” zeggen Vincent Bourlard, Algemeen Directeur Stations en Bart De Groote, Algemeen Directeur Marketing & Sales van NMBS.
William Willems, Algemeen Directeur voor Regus België en Luxemburg: “Deze eerste van acht Regus Express centers maakt deel uit van onze strategie om op Europese schaal professionele werkplekken te creëren op drukke locaties onderweg zoals treinstations, luchthavens en tankstations langs de snelwegen. Net zoals op verschillende locaties in Frankrijk en Nederland zullen treinreizigers voortaan ook in Luik hun tijd productiever kunnen gebruiken. Het nieuwe Regus Express center is toegankelijk vanaf 5 euro per uur.”
Het nieuw Regus Express/NMBS-center in het station van Luik-Guillemins omvat een business lounge met leestafel, lounge zetels en thinkpods, 4 vergaderzalen en high-speed wifi. Reizigers kunnen de locatie gebruiken om op enkele meters van het perron hun klanten te ontmoeten of er hun administratie bij te werken. Verder wordt het center uitgerust met alle ondersteunende administratieve diensten voor bijvoorbeeld assistentie bij het uitprinten van documenten tot het boeken van een taxi of restaurant.
Treinstations hebben de voorbije jaren belangrijke veranderingen ondergaan: ze bieden een brede waaier van (commerciële) diensten en ze profileren zich bovendien als knooppunten voor diverse mobiliteitsalternatieven door het aanbieden van bijkomende diensten zoals auto- en fietsdelen, parkings, enz.
Consultant Accenture heeft NMBS advies verleend in het uitwerken van de verschillende diensten die in de stations kunnen aangeboden worden.