Regus en NMBS openen eerste flexibele werkplek in treinstation Luik-Guillemins - 29 januari 2015

logo NMBS Regus en NMBS hebben op 22 januari in het station van Luik-Guillemins de eerste flexibele werkplek geopend. De lancering van de eerste Regus Express business lounge op het Belgische spoorwegnetwerk volgt op een overeenkomst tussen NMBS en Regus dat treinreizigers toegang verschaft tot comfortabele en volwaardige werk- en ontmoetingsplekken in de treinstations.
Tussen eind april en juli zijn nog meer openingen gepland in de stations van Antwerpen-

Centraal, Brugge, Leuven, Sint-Niklaas, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid en Brussel- Luxemburg. Zo krijgt men toegang tot in totaal acht Regus Express/NMBS-centers naast de 13 bestaande Regus business centers in België.

Het station van Luik-Guillemins telt dagelijks zo’n 17.000 opstappende reizigers.

“De opening van de flexibele werkplek in het station van Luik-Guillemins betekent een eerste mijlpaal in het aanbieden van bijkomende diensten aan onze klanten. De trein laat je al toe te werken terwijl je je verplaatst. Vandaag, met een dergelijke dienst, kan men ook de wachttijd nuttig gebruiken, of bijkomende verplaatsingen vermijden door vergaderingen in het station te houden. Andere stations krijgen een gelijkaardige uitbreiding van het aanbod tijdens de volgende maanden,” zeggen Vincent Bourlard, Algemeen Directeur Stations en Bart De Groote, Algemeen Directeur Marketing & Sales van NMBS.

William Willems, Algemeen Directeur voor Regus België en Luxemburg: “Deze eerste van acht Regus Express centers maakt deel uit van onze strategie om op Europese schaal professionele werkplekken te creëren op drukke locaties onderweg zoals treinstations, luchthavens en tankstations langs de snelwegen. Net zoals op verschillende locaties in Frankrijk en Nederland zullen treinreizigers voortaan ook in Luik hun tijd productiever kunnen gebruiken. Het nieuwe Regus Express center is toegankelijk vanaf 5 euro per uur.”

Het nieuw Regus Express/NMBS-center in het station van Luik-Guillemins omvat een business lounge met leestafel, lounge zetels en thinkpods, 4 vergaderzalen en high-speed wifi. Reizigers kunnen de locatie gebruiken om op enkele meters van het perron hun klanten te ontmoeten of er hun administratie bij te werken. Verder wordt het center uitgerust met alle ondersteunende administratieve diensten voor bijvoorbeeld assistentie bij het uitprinten van documenten tot het boeken van een taxi of restaurant.

Treinstations hebben de voorbije jaren belangrijke veranderingen ondergaan: ze bieden een brede waaier van (commerciële) diensten en ze profileren zich bovendien als knooppunten voor diverse mobiliteitsalternatieven door het aanbieden van bijkomende diensten zoals auto- en fietsdelen, parkings, enz.

Consultant Accenture heeft NMBS advies verleend in het uitwerken van de verschillende diensten die in de stations kunnen aangeboden worden.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.