Al een MOBIB-kaart

Je gepersonaliseerde MOBIB-kaart van NMBS, MIVB, TEC of De Lijn biedt je heel wat voordelen. Maar hoe kun je genieten van die voordelen?

Nog geen MOBIB-kaart?

Welke NMBS-abonnementen kunnen op mijn MOBIB-kaart geplaatst worden?

Alle treinabonnementen kunnen op de kaart geplaatst worden. Ook treinkaarten die gecombineerd worden met een abonnement voor De Lijn, MIVB of TEC en onafhankelijk van de geldigheidsduur van het abonnement.

Ook parkingabonnementen kunnen op de kaart geplaatst worden. Opgelet: het gaat hier enkel over de parkings die door NMBS beheerd worden.

Uitzondering: de halftijdse treinkaart, Campus en complexe treinkaarten (bijvoorbeeld met een VIA-reisweg of antenne) kunnen niet op de MOBIB-kaart geplaatst worden. 

Wil je in de toekomst een abonnement? Of heb je nog een papieren abonnement?

Ga dan naar een loket in een staion en breng je MOBIB-kaart en je elektronische identiteitskaart mee.

Je abonnement staat al op je MOBIB-kaart. Hoe kun je je abonnement vernieuwen?

Online

Log je in bij My NMBS of maak een account aan. Via My NMBS kun je snel en eenvoudig je abonnement thuis vernieuwen. Zo vermijd je wachtrijen in het station.

Een NMBS-abonnement kun je vernieuwen tot de dag voor de gewenste startdatum. Bij je bevestigingsmail ontvang je een aantal PDF-tickets waarmee je de eerste dagen kunt reizen.

Een NMBS-abonnement gecombineerd met MIVB, TEC of De Lijn vernieuw je ten laatste 5 dagen voor de gewenste startdatum.

Je kunt je abonnement vernieuwen vanaf 31 dagen op voorhand.

In het station

Aan één van de nieuwe automaten of aan het loket. Je ontvangt dan je nieuwe abonnement en de supplementen voor MIVB/De Lijn/TEC.

Let op: Vanaf 21 april 2015 kunnen de supplementen TEC van je gecombineerd abonnement op je MOBIB-kaart geplaatst worden. Wil je je gecombineerd abonnement verlengen na deze datum, dan begeef je je voor de eerste verlenging naar het loket in een station naar keuze. Volgende vernieuwingen kun je opnieuw aan de automaten in het station of online via My NMBS.

Hoe kun je de verschillende contracten consulteren die op je MOBIB-kaart staan?

  • Online: via My NMBS
  • In het station:
    • met je MOBIB-kaart aan één van de nieuwe automaten
    • aan het loket in een station naar keuze
  • Op de trein kan de treinbegeleider je deze info geven

Meer info

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.