Groepsreizen

  • Prijs
  • Reservatie
    • Kan ik enkel via het internet een aanvraag indienen?

      Het gebruik van het online reservatieformulier biedt onmiskenbare voordelen. Niet alleen is het formulier 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar, het draagt ook bij tot een vlotte verwerking van je dossier. Bovendien ontvang je via e-mail meteen een afschrift van je aanvraag.

      Telefonisch is de Cel Groepsreizen Binnenland bereikbaar op het telefoonnummer +32 2 528 28 28.

    • Wanneer vraag ik mijn reservatie aan?

      De uiterste datum waarop je een groepsreservatie kan aanvragen is afhankelijk van de weg waarlangs je het groepsbiljet wenst te ontvangen.

      • Je wenst het groepsbiljet af te halen aan een stationsloket naar jouw keuze
        • In dit geval doe je je aanvraag ten laatste 7 werkdagen vóór de reisdatum
      • Je wenst het groepsbiljet via De Post te ontvangen
        • Je aanvraag moet ons bereiken minstens 12 werkdagen vóór de reisdatum

      In heel wat treinen is het aantal vrije zitplaatsen beperkt. Grote groepen hebben er daarom alle belang bij om hun aanvraag zo vroeg mogelijk in te dienen. 

    • Ik wil enkel gereserveerde zitplaatsen, zonder groepsbiljet.

      Dit is helaas niet mogelijk. Alleen een groepsbiljet geeft recht op gereserveerde zitplaatsen.

  • Bevestiging
    • Wanneer weet ik of mijn groepsreis kan doorgaan?

      Na ontvangst van je aanvraag gaan wij na op welke treinen er voldoende vrije zitplaatsen zijn. Daarbij proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met de door jou gewenste vertrek- en aankomsturen. Vervolgens sturen we je via e-mail met een volledig uitgewerkt voorstel.

      Heb je 7 werkdagen vóór de reisdatum nog steeds geen voorstel ontvangen, neem dan contact op met de Cel Groepsreizen. Wij bekijken zo snel mogelijk wat er fout gelopen is.

  • Wijziging - annulatie
    • Wat als de samenstelling van de groep wijzigt?
      • Indien je het groepsbiljet reeds betaald hebt: wend je tot het stationsloket.
        • Een verhoging (max. +10) van het aantal deelnemers kan tot uiterlijk 30 minuten voor het vertrek van de trein, op voorlegging van je reservering.
          Voor de bijkomende deelnemers kunnen wij geen zitplaatsen garanderen.
        • Een verlaging (max. -10) van het aantal deelnemers is mogelijk tot ten laatste 5 werkdagen vóór de vertrekdatum. Het terug te betalen bedrag voor het aantal personen dat niet reist, wordt verminderd met de administratiekosten (€ 5 per groep en per enkele reis).
          Opgelet: na de aanpassing moet de groep nog steeds minstens 15 betalende deelnemers tellen.
      • Indien je het groepsbiljet nog niet betaald hebt.
        Neem ten laatste 5 werkdagen vóór de vertrekdatum telefonisch contact op met de Cel Groepsreizen. Wij zullen je dossier aanpassen.
        Let wel: het verhogen van het aantal deelnemers is enkel mogelijk indien er voldoende vrije zitplaatsen ter beschikking zijn. Bij verlaging van het aantal deelnemers moet de groep na de aanpassing nog steeds minstens 15 betalende personen tellen.
    • Wat als ik mijn groepsreis wil annuleren?

      Annuleren van je reis kan ten laatste 5 werkdagen vóór de vertrekdatum.

      • Heb je het groepsbiljet reeds betaald, wend je dan tot het station. Het groepsbiljet wordt volledig terugbetaald mits afhouding van € 5 administratiekosten per traject.
      • Heb je het groepsbiljet nog niet betaald, neem dan telefonisch contact op met de Cel Groepsreizen.

      Een aanvraag tot terugbetaling van minder dan 5 werkdagen vóór het vertrek geeft geen recht op terugbetaling.

      Kan de reis niet doorgaan door uitzonderlijke omstandigheden, stuur dan een aanvraag tot terugbetaling naar de Klantendienst, vergezeld van het originele groepsbiljet, het reserveringsbewijs en alle nuttige bewijsstukken.

  • Betaling
    • Hoe gebeurt de betaling van het groepsbiljet?

      De betalingswijze hangt samen met de manier waarop je het groepsbiljet in je bezit wenst te krijgen.

      • Je wenst het biljet af te halen in een station: je betaalt contant of met bankkaart aan het loket. Dit dient te gebeuren ten laatste 5 werkdagen vóór de reisdatum.
      • Je wenst het biljet via De Post te ontvangen: je betaalt via overschrijving. Het bedrag dient op onze rekening te staan ten laatste 7 werkdagen vóór de reisdatum.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.