Hoe ziet je compensatie eruit?

  • MOBIB- en treinkaarthouders (ook houders van een Campuskaart en Halftijds abonnement): je ontvangt je compensatie via je persoonlijke Elektronische Portefeuille (via MyNMBS) Raadpleeg je saldo dus zeker na je aanvraag tot compensatie.
  • Andere treinreizigers: je ontvangt je compensatie onder de vorm van 1 of meer waardebonnen, die 1 jaar geldig zijn. Hoewel je bonnen op naam zijn, kun je ze toch doorgeven. Ruil ze in het station in voor een NMBS-product voor binnenlands verkeer van minstens dezelfde waarde.
Op verzoek kun je compensatie ook via overschrijving ontvangen (enkel voor vertragingen van minstens 60 minuten). Vermeld hiertoe je IBAN op je aanvraagformulier (online in het vak voor "Eventuele details").

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.