Compensaties

reizigerEigenlijk vinden we het jammer dat je op deze pagina terechtkomt. Ondanks al onze inspanningen, liep je toch een vertraging op bij je binnenlandse treinreis. Weet dan dat je in bepaalde gevallen een vergoeding kunt krijgen voor de hinder.

Compensatie aanvragen
 

Recht op compensatie. Wanneer? Hoeveel?

We maken een onderscheid tussen een occasionele langdurige vertraging en herhaaldelijke vertragingen.

Occasionele langdurige vertraging

  • Vertraging van minstens 60 minuten vergoed aan 100% van de waarde van een enkele reis.

Herhaaldelijke vertragingen

Meerdere vertragingen in een periode van 6 maanden.

  • Minimum 20 vertragingen van minstens 15 minuten vergoed per vertraging aan 25% van de waarde van een enkele reis.
  • Minimum 10 vertragingen van minstens 30 minuten vergoed per vertraging aan 50% van de waarde van een enkele reis.

Opgelet: Soms heb je geen recht op compensatie.

Compensatie aanvragen

Dien je aanvraag in binnen de 15 kalenderdagen

  • Na je reis met vertraging van minstens 60 minuten
  • Na je periode van 6 maand die start vanaf je eerste vertraging
  • Na gebruik van de laatste lijn van je Pass, Kaart, Campus of Halftijdse Treinkaart die meegestuurd wordt met je aanvraag

Compensatie aanvragen

Bereken zelf je compensatie

Hoe betalen we je compensatie uit?

Heb je een vraag, opmerking of klacht?

Dan kun je deze via het contactformulier doorgeven.

Opmerking: Dit contactformulier kun je niet gebruiken voor een compensatieaanvraag.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.