"Gisteren je droom. Vandaag je job." - 07 maart 2016

Campagne De Spoorwegen werven aan Maandag 7 maart lanceren we een gloednieuwe aanwervingscampagne. Hierin spelen kinderen van spoorwegmannen de hoofdrol. Zij staan symbool voor de kinderdroom van vele huidige én toekomstige spoorwegmedewerkers. Deze campagne werd volledig in huis gemaakt, dankzij de samenwerking tussen NMBS, Infrabel en HR Rail.

Kinderdroom als uitgangspunt

Bij eerdere campagnes stonden ‘echte spoorwegmedewerkers’ centraal. Deze keer zijn het de kinderen van collega’s die in de schijnwerpers staan. Jonge kinderen die ervan dromen ooit bij de spoorwegen te werken, dat is het centrale idee achter onze nieuwe campagne. De slogan ‘Gisteren je droom, vandaag je job’ onderstreept die boodschap. Het benadrukt ook de fierheid van het spoorwegpersoneel over hun job en het familiegevoel, een waarde die erg leeft binnen ons bedrijf.

Campagne volledig in huis gemaakt

Sinds een tiental jaar werkten we succesvol samen met een reclameagentschap voor het ontwerp en de uitwerking van onze rekruteringscommunicatie. Toen erover werd nagedacht om de campagne te vernieuwen, ontstond het idee om zelf een campagne te ontwikkelen. Waarom niet? De communicatiediensten van NMBS, Infrabel en HR Rail beschikken zelf over gekwalificeerde grafici, copywriters, specialisten op vlak van online en audiovisuele communicatie…

Steeds op zoek naar nieuw talent!

Als een van de grootste rekruteerders van het land, zijn wij permanent op zoek naar nieuwe medewerkers. In 2016 hebben we minimum 1.300 nieuwe collega’s nodig, vaak voor knelpuntberoepen.

Naast een communicatiecampagne in de stations, op de radio en op internet is er een heel scala aan inspanningen die HR Rail, NMBS en Infrabel doen om de beoogde doelstellingen te halen, van jobbeurzen tot een promotieprogramma “Refer a Friend”. NMBS zet ook haar eigen communicatiekanalen en –middelen in om de campagne te ondersteunen zoals bestickering van de treinen.

Solliciteer nu via despoorwegenwervenaan.be

Ontdek hier de affiches en het filmpje van de campagne:

Campagne De spoorwegen werven aan Campagne Les Chemins de fer engagent Campagne Les Chemins de fer engagent Campagne Les Chemins de fer engagent

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.