Jongeren kozen deze zomer massaal voor de trein - 17 september 2015

logo NMBS Ook in 2015 zet NMBS haar beste beentje voor tijdens de Week van de Mobiliteit tussen 16 en 22 september. Het mobiliteitsbiljet biedt het grote publiek de mogelijkheid om tijdens die week voor 11 euro heen en weer te sporen tussen twee Belgische haltes naar keuze. Via gerichte acties worden ook bedrijven en werknemers gesensibiliseerd om de trein te nemen in plaats van de auto.

Go Unlimited terug in herfst- en kerstvakantie

Deze zomer kochten meer dan 860.000 jongeren een vervoersbewijs voor de trein, of zo'n 325.000 meer dan vorig jaar. Hierbij kozen ze voor het nieuwe zomertarief Go Unlimited, de Go Pass 1 of de Go Pass 10. Daarnaast spoorden zo'n 200.000 reizigers naar één van de vele muziekfestivals. De nieuwe commerciële aanpak van NMBS gericht op jongeren sloeg dus duidelijk aan. Zoals voorzien gaat de spoorwegmaatschappij op dit elan verder en zal ze Go Unlimited ook aanbieden tijdens de herfst- en kerstvakantie.

Deze zomer pakte NMBS uit met een vernieuwde commerciële aanpak om jongeren te bereiken: een nieuw aantrekkelijk tarief, een nieuwe communicatiestijl met een flinke dosis humor en leuke wedstrijden. Doel: jongeren warm maken om meer met de trein te sporen.

Zo konden jongeren van 16-25 jaar met de Go Unlimited deze zomer voor slechts 25 euro per maand héél België ontdekken en ongelimiteerd reizen. Voor de communicatiecampagne werd een speciale minisite gecreëerd waarop reizigers zelf aan de slag konden met de gekende blauw-witte stationsborden, om een alternatieve, meer sprekende naam voor hun treinstation te bedenken: http://www.gounlimited.be. Daarnaast werkte de spoorwegoperator met verschillende festivalorganisatoren samen om interessante treinformules aan te bieden en legde ze 56 bijkomende treinen in. Ook hiervoor werd een speciale communicatiecampagne gelanceerd, met onder meer een minisite waarbij jongeren een gepersonaliseerde lied konden winnen voor hun specifieke treinrit naar één van de festivals: http://www.destinationfestivals.be.

“Het succes van de acties van afgelopen zomer toont aan dat jongeren werkelijk vragende partij zijn om zich met de trein te kunnen verplaatsen. Het is een zeer positief en bemoedigd signaal met het zicht op een duurzame mobiliteit”, aldus minister Jacqueline Galant.

Bart De Groote, marketingdirecteur van NMBS, blikt tevreden terug: "We hebben meer jongeren kunnen overtuigen om de trein te nemen deze zomer. Een duidelijk bewijs dat we deze weg verder moeten ingaan: innovatieve tariefformules en creatieve campagnes op maat van de jongeren. Daarom gaan we nu al een stap verder en zullen jongeren ook tijdens de herfst- en kerstvakantie een Go Unlimited kunnen aankopen om zich in alle vrijheid op een budgetvriendelijke manier te kunnen verplaatsen tijdens de vakantie.”

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.