Spectaculair zomertarief voor jongeren - 28 mei 2015

logo NMBS

Nieuwe campagne NMBS: voor 25 euro een hele maand doorheen België

Om een leuke vakantie te beleven hoef je echt niet ver te reizen. Jongeren (16 tot en met 25 jaar) die België per trein willen ontdekken, krijgen nu de kans: voor 25 euro kunnen de jonge klanten van NMBS gedurende een maand onbeperkt gebruik maken van het spoor. De “Go Unlimited” actie loopt van 29 juni tot 31 augustus.

Met 3600 kilometer aan spoorlijnen en 550 haltes is het Belgische spoorwegnetwerk de ideale manier voor jongeren om leuke uitstapjes te doen.

“Dit initiatief past in de strategie van NMBS om nieuwe reizigers aan trekken, ondermeer door een aanbod aangepast aan de behoefte van specifieke doelgroepen– zoals jongeren – om hen op een interessante manier met de trein te laten kennis maken,” zegt Bart De Groote, Algemeen Directeur Marketing & Sales van NMBS.

Stedentocht

In de eigen stad of gemeente valt doorgaans ook heel wat te beleven: anderen mogen dat gerust weten en ontdekken. Via een speciale microsite kan de naam van een halte (het bekende blauw-witte bord) omgedoopt worden in een verwijzing naar wat de eigen gemeente zo speciaal maakt, zoals bijvoorbeeld “Efkes-uitslapen-op-t-strand” voor Oostende. De meest originele inbrengen (op basis van het aantal “likes” dat een naamsuggestie oplevert) leveren “Go Unlimited” passen op.

“De jongeren zijn onze toekomst. Deze initiatieven komen als geroepen om jongeren op een milieu- en prijsbewuste manier kennis te laten maken met de trein en het openbaar vervoer. Het is ook mijn betrachting als minister van Mobiliteit om zoveel mogelijk jonge mensen de trein te laten nemen om op die manier ons land te verkennen,” zegt minister Jacqueline Galant.

Festivals

Ook festivalgangers komen aan hun trekken. De trein is immers het enige vervoermiddel waarvan de kruissnelheid, net zoals in de muziek, kan uitgedrukt worden in beats per minuut.

NMBS werkt al vele jaren samen met de organisatoren van de grotere zomerfestivals door het aanbieden van interessante formules, Ze wil zo aantonen dat de trein de ideale parner is van de festivalgangers.

Dit jaar gaat ze nog een stap verder met een campagne waarin festivalgangers aan 90 beats per minuut naar de festivals worden vervoerd. Elk muziektype heeft immers een specifiek rhytme of beat; dat is ook het geval voor de trein via het geluid van de wielen op het spoor. Trein en muziek hebben daarom een element gemeenschappelijk: de beat.

Geïntrigeerd? Ontdek de campagne vanaf vrijdag 19/6 op onze website: www.nmbs.be/festivals.

En opnieuw valt er wat te winnen: via een microsite kunnen reizigers hun traject vanuit het vertrekstation naar het festival op muziek laten zetten via een keuze van drie verschillende soorten muziek. Bepaalde liedjes zullen dan via een speciaal youtubekanaal worden verspreid. De winnaars krijgen een gratis toegangsticket voor het festival en een gratis vervoersbewijs.

Om festivalgangers al wat in de sfeer te brengen, haalt NMBS overigens een speciaal “party” rijtuig van stal dat op bepaalde trajecten naar de festivals zal rijden en waarin festivalgangers zullen kunnen dansen op het aantal beats per minuut van de trein in kwestie.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.