NMBS zet verder in op sociale media - 03 juli 2015

Meer info?

NMBS na Twitter en Facebook ook aanwezig op Instagram

De aanwezigheid van NMBS op Twitter kende een vliegende start: aan dat succesverhaal werd eerder deze maand een vervolg gebreid met de eerste stappen van NMBS op Facebook. Om bepaalde doelgroepen extra te bereiken, wil NMBS ook een aanwezigheid opbouwen op Instagram, een sociaal medium dat toelaat foto’s en filmpjes te delen.

Instagram kent wereldwijd 150 miljoen gebruikers, waarvan naar schatting 1 miljoen in België. Het medium lokt vooral gebruikers tussen 18 en 35 jaar en kent momenteel een forse groei.

De aanwezigheid van NMBS op Instagram (instagram.com/nmbs.be en instagram.com/sncb.be) biedt niet enkel de mogelijkheid de leefwereld van de jongeren beter te bereiken, maar ook om via beelden en content van achter de schermen van de treinoperator, het menselijke verhaal van NMBS te communiceren: menselijke verhalen vormen immers de sleutel voor het opbouwen van een actieve community op de sociale media.

Facebook

Sinds de lancering van het Facebook-account van NMBS begin juli werden in totaal al meer dan 1.100 berichten ontvangen: NMBS plaatste bijna 600 reacties op de Facebook-pagina. Beide accounts (NMBS en SNCB) tellen samen meer dan 4500 fans.

Informatie over gebruik van cookies

Door deze website te gebruiken stem je in met het gebruik van cookies overeenkomstig ons privacybeleid op de NMBS website. Meer informatie over de gebruikte cookies en het beheer ervan vind je in ons cookiebeleid.