NMBS: maximale dienstverlening aan de klant via sociale media - 03 juli 2015

Meer info? Dit weekend breidt NMBS haar aanwezigheid op de sociale media uit. Zo zullen klanten het Twitter team voortaan zowel tijdens de week (6 uur – 22 uur) als tijdens het weekend (8 uur – 22 uur) kunnen bereiken. Daarnaast zullen de reizigers ook via Facebook contact kunnen opnemen met NMBS.

Klanten kunnen voortaan ook via Facebook contact opnemen met NMBS

Sinds 24 oktober 2013 is NMBS actief op het sociaal mediaplatform Twitter. Zo kunnen tijdens de week tussen 6 uur en 22 uur via de accounts @nmbs en @sncb vragen gesteld worden. Na 20 maanden hebben deze accounts samen ondertussen al 33.000 volgers, zijn er 335.000 tweets over NMBS verschenen en heeft het Twitter team 87.400 antwoorden gegeven op vragen van tweeps (nota bene een reactie biedt vaak een antwoord op verschillende vragen of opmerkingen).

Om in te spelen op de vraag van haar klanten, heeft NMBS beslist haar Twitter team voortaan ook tijdens het weekend te mobiliseren. Twitteraars zullen vanaf dit weekend elke zaterdag en zondag, van 8 uur tot 22 uur, vragen kunnen stellen aan de “social media agents”. Tijdens die tijdspanne nemen de meeste reizigers in het weekend de trein. Vanaf vandaag kunnen klanten voor het eerst ook contact opnemen met NMBS op Facebook en dit via volgende accounts: www.facebook.com/nmbs en www.facebook.com/sncb .Zo wil de spoorwegonderneming haar communicatiekanalen naar de reizigers verder uitbreiden. Via Facebook zullen vragen kunnen gesteld worden die een uitgebreider antwoord vereisen dan wat via Twitter mogelijk is. Door de omvang van het platform (52% van de Belgen hebben een account) en de manier waarop communicatie wordt mogelijk gemaakt, biedt een Facebook-account NMBS de kans om dichter bij haar klanten te komen.

Bart De Groote, Algemeen Directeur Marketing & Sales: “Onze nieuwe commerciële strategie richt zich op een moderne en interactieve communicatie met de klanten. Ook de nieuwe communicatie- en verkoopkanalen maken het voor NMBS mogelijk om meer jongeren aan te spreken. Een publiek dat we moeten sensibiliseren en binden aan het bedrijf.”